Lapusneanu avea dreptate .... mama ei de istorie

Fiecare natie are conducatorul pe care il merita. Intre un marianr si nimeni, se pare ca romanii l-au ales pe marinar. Intre un rocker si un bariton, romanii ar fi ales, inevitabil, rocker-ul. Pentru ca are tatuaje si motor, pentru ca are tupeu si e cool. Privim intotdeauna la suprafata, nu analizam , nu gandim. Nu privim in viitor. Traim in prezent. Facem credite pe care nu putem sa le platim, facem copii pe care nu ne permitem sa ii crestem. Facem lucruri  aiurea, de dragul de a face ceva. Ne place sa ne vaitam si sa ne lamentam. Ne resemnam in fata sortii in traditionalul stil mioritic. Nu ne implicam, nu riscam. Suntem egoisti si lenesi. Ne place sa furam, sa pacalim, sa mimam. 

Mi s-a reprosat ca nu m-am implicat in campanie asta. Ca nu am incercat sa ii conving pe cei cativa oameni pe care ii cunosc, ca varianta mea e mai buna. Poate ca as fi reusit sa ii conving, poate nu. Oricum, nu as fi schimbat nimic. Fiecare are dreptul la o opinie, fie ea si gresita. Si eu nu am puterea de a schimba comportamente, moduri de a gandi, educatie, cultura( sau mai degraba lipsa ei). Nu am puterea de a schimba oamanenii. Si oricum, nu conteaza cine cu cine voteaza, ci cine numara voturile.

Azi nu a castigat nimeni. Noi am pierdut. Noi cei care poate mai speram ca de tara asta nu o sa se aleaga praful. Daca pana acum ni s-a parut ca traim bine, acum o sa avem certitudinea. 5 ani de certitudini. Abia astept. 


Comentarii

Postări populare